Începând cu 1 septembrie 2020, Mirela Cojocaru este noul General Manager al Hotel Cișmigiu din București. Cu o experiență de peste 11 ani în domeniul hotelier, din care cinci în calitate de Sales & Marketing Manager și Operations Manager al Hotel Cișmigiu, noul director de hotel este un om care a făcut o pasiune pentru domeniul hotelăriei, în care și-a dorit sa lucreze de la vârsta adolescenței.

Cum ați ales domeniul ospitalității?

Mirela Cojocaru: Încă din perioada liceului mi-am dorit să practic această meserie. Totul a început când eram în clasa a 10-a și am citit un articol în care era descrisă o zi din viața GM-ului Marriott Hotel din București. Am fost fascinată de acea poveste, de tipul și complexitatea acestui job, de felul în care te poți dezvolta atât profesional, cât și personal. M-am hotărât să fac tot ce este posibil și să urmez studiile necesare pentru acest lucru.

În 2009, am decis să mă mut în capitală, știind că aici pot avea șansa să lucrez într-un hotel. Am reușit să obțin primul meu job în departamentul de vânzări al unui hotel în București – deși la vremea respectivă nici nu aveau un post deschis – dar, pentru că managerul cu care am vorbit a fost fascinat de determinarea și motivatia mea, a decis să îmi dea o șansă. Îi mulțumesc și acum pentru asta. Mă consider norocoasă că am șansa să practic această profesie în fiecare zi și că am reușit să îmi îndeplinesc acest vis. Pentru mine, hotelăria este marea mea pasiune.

Ce înseamnă pentru Dvs. Hotel Cișmigiu? Ce vă leagă, în mod deosebit, de hotel?

Mirela Cojocaru: Pentru mine, Hotel Cișmigiu este locul în care mă regăsesc. Aici am lucrat în ultimii cinci ani și îi cunosc fiecare colț. Simt că mă reprezintă, este locul perfect în care să debutez ca Director de Hotel. În ultimii trei ani, m-am ocupat de partea operațională, elaborând și implementând proceduri în toate departamentele hotelului. Prefer să lucrez pentru un hotel independent, pentru că ai șansa să creezi proceduri de lucru și să te adaptezi la diverse situații. Toate aceste aspecte te ajută mult în dezvoltare, atât pe plan profesional, cât și personal. Autonomia pe care o ai ca manager într-un hotel independent este marele avantaj față de alternativa la un hotel de lanț, unde totul este procedurat, iar limitele sunt foarte bine stabilite.

În acești cinci ani, de când sunt la Hotel Cișmigiu, am avut șansa să lucrez cu Georgeta Grecu, un om minunat și un profesionist desăvârșit, de la care am învățat foarte multe lucruri. Îi sunt recunoscătoare pentru tot suportul, am făcut o echipa minunată împreună și pot spune că sunt pregătită să preiau aceasta poziție datorită ei.

Este o perioadă foarte dificilă pentru economie în general și pentru hotelărie, în special. Cum s-a adaptat hotelul la această perioadă, cum a făcut și face față provocărilor generate de perioada de izolare?

Mirela Cojocaru: Într-adevăr, este cea mai grea perioadă pe care a traversat-o vreodată domeniul hotelier. O perioadă în care trebuie să ne adaptăm din mers, să ne organizăm în funcție de contextul global și să studiem cu atenție “noul călător” de astăzi. Deși suntem nevoiți să eficientizăm costurile pentru a reuși să supraviețuim acestei perioade teribile, ne-am adaptat și concentrat toate resursele pentru a oferi oaspeților aceleași standarde de calitate cu care sunt obișnuiți.

Am modificat procedurile de lucru și le-am adaptat la noile condiții, ne asigurăm în permanență că personalul din hotel respectă condițiile actuale de lucru, oferim oaspeților camere temeinic curățate, igienizate și sigure. Acesta este focusul nostru principal în aceasta perioada, acela de a oferi siguranța oaspeților noștri, un mediu garantat din punct de vedere al igienei și al curățeniei.

Care sunt motivele pentru care clienții aleg Hotel Cișmigiu? Care sunt cele mai apreciate facilități? Dar servicii?

Mirela Cojocaru: Sunt foarte apreciate poziția hotelului și dimensiunile impresionante ale apartamentelor, care pot fi închiriate la tarife similare cu o cameră obișnuită de hotel în zona centrala a orașului București. Apartamentele sunt practice și modern decorate, iar serviciile sunt personalizate în funcție de nevoile fiecărui oaspete.

Încercăm să le oferim tot suportul pe întreaga perioadă a șederii în hotel, iar oaspeții ne spun ca se simt ca acasă! Fiind un hotel mic și flexibil, putem să oferim acest lucru, și o facem cu plăcere. Un alt aspect foarte apreciat al hotelului este curățenia, iar asta ne ajută în contextul actual, când oaspeții au încredere și aleg, în continuare, să se cazeze la Hotel Cișmigiu.

Credeți că pandemia a dus o schimbare în comportamentul clientului tradițional de servicii de ospitalitate? Ce anume s-a schimbat?

Mirela Cojocaru: Cu siguranță, această pandemie mondială vine cu schimbări majore, atât în comportamentul călătorului, cât și al serviciilor oferite de un hotel. Oaspeții sunt mult mai preocupați de standardele de curățenie, iar alegerea unui spațiu de cazare se face mult mai atent. Programul de lucru s-a modificat și el, acum se lucrează remote, iar clienții caută spații pe care le pot folosi în mod multifuncțional.

În urma unei analize a noului consumator, am identificat acest pattern și am construit oferta WORK STAY LIVE. Cu această ofertă, oaspetele își poate folosi apartamentul pe care îl închiriază la noi atât ca o locuință temporară pe perioada deplasării lui, cât și ca birou sau ca spațiu pentru întâlniri. El se poate proteja mai bine și nu este nevoit să părăsească hotelul pentru a-și îndeplini sarcinile de serviciu. Avand preponderent clienți de business, această facilitate este foarte bine primită de oaspeții noștri.

Cum se va adapta Hotel Cișmigiu la aceste cerințe ale noului consumator?

Mirela Cojocaru: Hotel Cișmigiu va fi în permanență conectat cu nevoile oaspeților lui și se va adapta în funcție de necesitățile și condițiile actuale. Cred că în această perioadă dificilă, singura șansă de supraviețuire este adaptarea rapidă la schimbările care au loc în întreaga lume și înțelegerea nevoilor noului călător, pentru a putea fi acolo atunci cand are nevoie de serviciile tale.

Care sunt planurile pentru Hotel Cișmigiu, în sezonul de toamnă?

Mirela Cojocaru: Hotel Cișmigiu va continua să ofere servicii la standarde înalte, indiferent de cât de imprevizibilă este această toamnă. Vom fi aici pentru oaspeții noștri și le vom oferi un loc sigur și de încredere. Este greu să îți faci planuri pe termen lung în această perioadă, dar ce trebuie făcut este adaptarea cat mai rapidă la schimbările din această perioadă. Cred că, în această toamnă, pentru hotelurile din întreaga lume planurile sunt axate doar pe supraviețuire. Din păcate, suntem segmentul cel mai greu încercat, în care toate deciziile legate de limitarea călătoriilor au un efect devastator asupra hotelurilor.

ARTICOLE HOTEL CIȘMIGIU Alte recomandări

Alte articole Cișmigiu.

săli evenimente

Kick off meetings de început de an la Hotel Cișmigiu

La început de an, când echipele de management se întâlnesc pentru a planifica obiectivele strategice și a se alinia la o direcție comună, organizarea unui meeting de tip “kick off” este foarte importantă. Aici se creează un mediu pozitiv și motivant, în care toți participanții ajung să fie pe aceeași lungime de undă și își […]

AFLĂ MAI MULTE
sustenabilitate

Despre sustenabilitate în turism

Într-o lume în care turiștii sunt din ce în ce mai conștienți de ecologie, este vital ca hotelurile să adopte practici sustenabile pentru a contribui la conservarea resurselor naturale. La Hotel Cișmigiu, „sustenabilitate” nu este doar un cuvânt la modă, ci face parte din filosofia noastră de business, prin care încercăm să facem din călătoria ta […]

AFLĂ MAI MULTE